اكسترا 1000
اكسترا 1000
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 9
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاثير منفي تغيير هاست و دامنه بر سئو سايت

همه كساني كه مي خواهند ترافيك طبيعي بيشتري به سايت خود هدايت كنند، نتايج خود را در رتبه بندي هاي جستجو بهبود ببخشند و برند خود را بيشتر به مخاطبان بشناسانند، از اهميت سئو مطلع هستند. بايد گفت كه بيشتر برندها متوجه شده اند كه سئو راه موفقيت در استراتژي برندينگ آنها خواهد بود.

soyu_q3.jpg

ما وبمستران در اين بين با چالش هاي فراواني روبرو مي شويم، چرا كه موتورهاي جستجوگر (مخصوصا گوگل) همواره در حال تغيير قوانين و الگوريتم هاي رتبه بندي هستند، يكي از اين چالش ها تغيير هاست و دامنه و تاثير آن بر سئو سايت است. چند وقت پيش كه با درخواست تغيير دامنه و هاست توسط كارفرما روبرو شدم، متوجه شدم مقاله اي در سايت هاي فارسي زبان به طور كامل اين موضوع را بررسي نكرده، بهمين دليل سعي دارم در اين مقاله هر آنچه بايد از تغيير دامنه و هاست و به طبع آن سرور بر سئو سايت بدانيد را براي شما بازگو كنم.

تاثير تغيير هاست بر سئو سايت

آيا تغيير هاست سايت بر سئو آن تاثير مي گذارد؟ به طور خلاصه، بله شما شاهد تغيير نتايج در رتبه بندي خواهيد بود. تغيير موقعيت هاست مي تواند تاثيرات مختلفي بر سئو سايت شما بگذارد. با وجود اينكه خيلي ها اعتقاد دارند تغيير موقعيت هاست تاثيري بر نتايج شما در رتبه بندي هاي جستجو نخواهد داشت، من براي شما دلايلي محكم آورده ام كه نشان مي دهد چطور سايت شما تحت تاثير اين تغييرات قرار خواهد گرفت؟

 

موقعيت سرور شما بر روي سئو تاثيرگذار است

گوگل از بدو وجودش، سعي كرده تا نتايج جستجو را به مرتبط ترين شكل ممكن به كاربر جستجوگر نمايش دهد، موقعيت مكاني كاربر نيز يكي از اصلي ترين فاكتورهاي اين ارتباط است. در نتيجه در رتبه بندي نتايج جستجوي كاربري كه در كشور آلمان زندگي مي كند، اولويت بيشتري براي نمايش وبسايت هاي همين كشور وجود دارد.

 

پيشتر گوگل به پسوند دامنه شما توجه مي كرد تا متوجه موقعيت مكاني سايت شود. اما حالا به آدرس IP براي تشخيص موقعيت وبسايت ها توجه مي كند. اين موضوع كيفيت نتايج جستجو محلي را تا حد زيادي بهبود داد. وقتي كه موقعيت هاست را تغيير مي دهيد، بايد به موقعيت سرور بيش از هر چيز توجه كنيد. اگر مخاطبان شما از كشور بخصوصي هستند، مانند ايران، بهتر است كه هاست، سرور و زير ساخت هاي آن نيز در ايران باشند. در غير اين صورت رتبه هاي شما به شدت تحت تاثير قرار خواهند گرفت. اگر در حال تغيير هاست به هاستي ديگر در همان كشور هستيد، نبايد نگران اين فاكتور باشيد بلكه موارد ديگري نيز هستند كه اهميت دارند. پس با ما همراه باشيد.

 

كيفيت سرور مي تواند بر سئوي شما تاثير منفي بگذارد

وقتي كه هاست خود را تغيير مي دهد، حتما بايد به كيفيت سرور جديد مطمئن باشيد. مواردي مانند اينكه سرور مورد نظر تا چه اندازه آپ تايم دارد و احتمال از دسترس خارج شدن آن چقدر است. اگر شركت هاستينگ به دنبال پر كردن سرورهاي خود با تعداد مشتري هاي فراوان است و اصطلاحا سرور اشتراكي دريافت كرده ايد، كارايي سايت شما قطعا تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

 

سرعت بارگزاري صفحات

وقتي صحبت از سئو و بهبود نتايج رتبه بندي گوگل باشد، سرعت بارگزاري صفحات از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. براي يك شركت هاستينگ خوب و برند، داشتن سروري با كيفيت و قدرتمند از بديهيات است. اما مشكل اينجاست كه همين برند بودن آن ها باعث مي شود كه ميزباني سايت هاي بيشتري را داشته باشند و احتمالا سرورهايي شلوغ تر. هم چنين، اگر از يك سرور اشتراكي استفاده مي كنيد، بهتر است تا به فكر سروري اختصاصي باشيد. داشتن سروري اشتراكي هيچ وقت فكر خوبي نيست مگراينكه كارفرما مشكل تامين بودجه داشته باشد. اگر بودجه كافي داريد در انتخاب هاست اختصاصي شك نكنيد، بالا بودن سرعت سايت به همان اندازه بر سرعت رشد شما در رتبه بندي نتايج جستجو تاثيرگذار خواهد بود.

 

قطعي سرور بر سئو شما تاثيرگذار است

تغيير موقعيت سايت در صورتي كه به درستي انجام نشود، مي تواند نتايج منفي بر سئو سايت داشته باشد. معمولا زماني كه طول مي كشد تا دامنه شما به DNS هاي جديد متصل شود، سايت شما خارج از دسترس خواهد بود كه مطمئنا بر نتايج رتبه بندي شما تاثير خواهد داشت. بهترين راه براي پيشگيري از اين مشكل اين است كه اجازه دهيد سايت شما در هاست قبلي خود مثل قبل كار كند و فايل هاي سايت را در هاست جديد كپي كنيد و سپس درخواست تغيير DNS هاي دامنه را بدهيد. با اين كار هيچ مشكلي پيش نخواهد آمد.

 

تغيير ساختار سايت بر سئو آن قطعا تاثيرگذار خواهد بود

يكي ديگر از دلايلي كه بايد يك نسخه كپي از سايت را در هاست جديد آپلود كنيد اين است كه گوگل و ديگر موتورهاي جستجو دفعه بعدي كه به سايت سر ميزنند با ساختاري جديد مواجه نشوند. براي مثال، اگر سيستم مديريت محتواي خود را تغيير داده ايد و ساختار كدهاي Html، CSS يا JS شما تغييرات اساسي بكند، ممكن است گوگل اين تغييرات را به عنوان يك سايت كاملا جديد در نظر بگيرد و تاثير منفي زيادي بر سئو سايت بگذارد.

 

اگر اصرار داريد تا به هاست جديد مهاجرت كنيد، بايد عواقب آن را نيز بپذيريد. مهاجرت شما ممكن است تاثيرات منفي زيادي بر سئو سايت بگذارد و بسته به انتخاب هاست جديد نيز ممكن است تاثير بهتري داشته باشد.

 

تاثير تغيير دامنه بر سئو سايت

قبل از هرچيز اين نكته را در نظر داشته باشيد كه، مهاجرت به يك دامنه جديد قطعا تاثير بسيار زيادي بر موفقيت سئو و استراتژي هاي بلند مدت شما خواهد گذاشت. حالا بياييد تا با اين تغييرات روبرو شويم.

 

اكثر صاحبان وبسايت ها سعي مي كنند تا هرگز نام دامنه خود را تغيير ندهند، دليلش هم كاملا مشخص است، اگر سايت تا الان مشكلي نداشته و براي برند شدن دامنه خود تلاش كرده اند و در تمام تبليغات آدرس سايت خود را وارد كرده اند، نه تنها از سئو سايت ضربه خواهند خورد بلكه دامنه قبلي عملا كارايي خود را از دست مي دهد.

براي مثال اگر دامنه قبلي را هم چنان در اختيار خواهيد داشت بايد تمام لينك هاي آن را ريدايركت 301 به مرتبط ترين صفحه در دامنه جديد كنيد. اين ريدايركت ها كاربران را به آدرس جديد هدايت خواهند كرد.

به علاوه اگر برنامه فروش دامنه قديمي را داريد بايد در نظر داشته باشيد كه سايت جديد كار خود را از صفر آغاز مي كند و اعتبار و ارزش تمام بك لينك هايي كه در اين مدت بدست آورده ايد نيز هرگز به دامنه جديد شما منتقل نخواهند شد. بهترين راه براي بدست آوردن لينك هاي جديد براي سايت مي تواند خريد رپورتاژ آگهي باشد.

پس از فروش دامنه تمام محتواهاي خود را به دامنه جديد انتقال دهيد، اگر محتواي شما با ارزش باشد احتمال بدست آوردن لينك جديد نيز كم نخواهد بود.

در فاصله اي كه موتورهاي جستجو تشخيص مي دهند كه ريدايركت هاي شما دقيقا چه نوع كارايي دارند، ترافيك طبيعي شما به شدت كاهش خواهد يافت، اگر به توليد محتوا بر پايه سئو در دامنه جديد ادامه دهيد احتمال بدست آوردن دوباره رتبه ها در فاصله زماني سه تا شش ماه ميسر خواهد شد.

فاكتورهاي ديگر تاثيرگذار بر سئو

سيستم هاستينگ و نام دامنه شما فقط دو فاكتور از صدها فاكتور سئو هستند كه بايد به آنها توجه كنيد. پيشتر در مقاله اي كامل تمام فاكتورهاي سئو در سال 2019 را در اختيار شما وبمستران عزيز گذاشتيم. هميشه رقباي خود را آناليز كنيد و در بهبود صفحات خود از هيچ تلاشي دريغ نكنيد. اگر مي خواهيد در نتايج برتر گوگل بدرخشيد به اين نكات توجه كنيد:

- ساختار مسيريابي و طراحي سايت خود را به خوبي بچينيد، تاثير مثبت رضايت كاربر از ورود به وبسايت شما منجر به بازگشت دوباره آنها و بالا رفتن نرخ تبديل بازديد كننده به مشتري را در پي خواهد داشت.

- ساختار لينك هاي دروني سايت را طوري بچينيد كه كاربر به سادگي به هدف خود برسد.

- ساختار لينك سازي داخلي سايت شما بايد به نحوي باشد كه ربات هاي گوگل به سادگي بتوانند با كمترين وقت آن را ايندكس كنند و در نتايج جستجو نمايش دهند.

- هر كاربر از لحظه اي كه وارد سايت مي شود بايد با 3 تا 4 كليك به هدف خود برسد.

مخلص كلام اينكه هر تغييري در ساختار، موقعيت يا محتواي سايت شما بر سئو تاثيرگزار خواهد بود، نكته مهم رعايت تمام نكات در هنگام اجراي اين تغييرات خواهد بود.

منبع: https://www.rushweb.ir/

امتياز:
بازديد:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۳:۰۴ ] [ اكسترا ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی